Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut



Ministerul Muncii a publicat pentru dezbatere modificari privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica


Potrivit legislatiei in vigoare, salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediu de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza. Unitatea in care salariatii cumuleaza le va acorda, la cerere, un concediu fara plata pentru zilele de concediu de odihna primite de la cealalta unitate. Prin urmare, un salariat bugetar care poate cumula in conditiile legii mai multe contracte individuale de munca, beneficiaza de concediu de odihna si indemnizatie de concediu aferente numai la functia de baza, iar pentru celalalt raport de munca are dreptul numai la concediu fara plata. Avand in vedere cele de mai sus, prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 contravin dispozitiilor cadrului general instituind un regim discriminatoriu pentru salariatii din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare.

Prin acest act normativ se propun modificari astfel incat salariatii din administratia publica si din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare au dreptul, in fiecare an calendaristic, la un concediu de odihna platit, cu o durata de 21 sau 25 zile lucratoare, in raport cu vechimea lor in munca.

De asemenea, se propune abrogarea prevederilor din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 care prevede ca salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza. In acest fel se elimina discriminarea salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare fata de salariatii din mediul privat, in ceea ce priveste drepturile si obligatiile corelative care decurg din executarea contractelor individuale de munca.

Totodata, stabilirea duratei efective a concediului suplimentar de odihna urmeaza sa se aprobe de ordonatorii principali de credite. De altfel, potrivit prevederilor legale, gestionarea sistemului de salarizare a personalului din institutiile si autoritatile publice se asigura de fiecare ordonator de credite, care are obligatia sa stabileasca salariile de baza, sporurile si alte drepturi salariale in bani si in natura prevazute de lege, astfel incat sa se incadreze in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu.



Servicii pentru Angajatori

Indiferent de marimea sau obiectul de activitate, uneori, companiile au nevoie si de ajutorul unor specialisti in dreptul muncii. Confruntarea cu probleme care decurg raporturile de munca cu salariatii, in special cele privitoare la incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea acestora, poate provoca pierderi financiare daca nu sunt abordate in mod corespunzator.
Sunt Angajator

Servicii pentru Salariati

Pentru multi salariati, drepturile legale si cele care decurg din contractul de munca (individual sau colectiv) sunt ingradite sau limitate in mod netemeinic, uneori abuziv, de catre cei care sunt obligati sa le respecte si, implicit, sa le acorde integral. Daca sunteti implicat intr-un conflict sau litigiu de munca, apelarea la un speciaslit, cel putin, va reduce stresul dvs.
Sunt Salariat