Locurile de munca vacante trebuie anuntate obligatoriu la ANOFM in termen de 5 zile


Autoritatile si-au intensificat eforturile de a reduce munca <>, prin cresterea atat a numarului de controale directe ale Inspectoratelor Teritoriale de Munca (ITM), cat si ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM):

din pacate, multi agenti economici nu stiu ca sunt obligati sa anunte la ANOFM locurile de munca vacante in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. In contextul luptei impotriva muncii nedeclarate, autoritatile considera ca primul pas este sa nu anunti ca ai un post vacant, pentru a-l putea ocupa ulterior <>, asa incat controalele care verifica acest aspect s-au intensificat in ultima vreme.
Conform legii, necomunicarea posturilor vacante catre agentia de somaj se poate sanctiona cu amenda intre 3.000 si 5.000 de RON, cu posibilitatea de a plati jumatate din minimul amenzii in termen de 48 de ore de la intocmirea procesului verbal sau de la comunicarea acestuia. Incepand cu 1 ianuarie 2011, relatiile companiilor cu ITM se desfasoara pe cale electronica, fapt absolut laudabil pentru diminuarea birocratiei; in acelasi timp, o serie de inspectori de profil isi pot eficientiza munca si pot sa intensifice controalele in special in cazurile de munca nedeclarata, pentru care Codul Muncii este de asemenea destul de aspru.
Plafonarea contributiilor sociale la 5 castiguri salariale medii brute (si care in opinia noastra este oricum foarte mare, respectiv 10.110 lei ) are un important efect pozitiv asupra firmelor, insa, in ceea ce priveste stimularea <> a muncii declarate- prin reducerea fiscalitatii aferente-, autoritatile s-au oprit >: neplafonarea in continuare a contributiilor de sanatate incurajeaza munca nedeclarata din cauza impovararii excesive; sunt contribuabili care pot deja <> un spital, deoarece in timp au facut contributii imense la fondul de sanatate, de care nu au cum sa beneficieze, intrucat serviciile medicale si medicamentele sunt aceleasi indiferent de suma achitata.
In ceea ce priveste legislatia muncii si procedurile de lucru aferente, modificarile deja introduse sau propuse in sensul eliminarii documentelor pe suport de hartie si inlocuirii lor cu cele in format electronic sunt clar binevenite atat pentru companii, cat si pentru persoanele beneficiare. Ramane insa ca in timp intreaga logistica sa isi dovedeasca fiabilitatea si sa arate ca intr-adevar ne putem baza oricand pe acest sistem.
Referitor la noile modificari propuse pentru Codul Muncii, expertii R&M Audit subliniaza ca, in general, conditiile aplicate angajatorilor devin ceva <>. Important este sa existe un echilibru intre reglementsrile ce impun comportamnetul angajatorilor si, respectiv, facilitatile acordate angajatilor, astfel incat sa se diminueaza birocratia, sa fie stimulate angajarile legale si activitatea economica generala, fara a induce insa usurinta realizarii unor inechitati fata de angajati.



Servicii pentru Angajatori

Indiferent de marimea sau obiectul de activitate, uneori, companiile au nevoie si de ajutorul unor specialisti in dreptul muncii. Confruntarea cu probleme care decurg raporturile de munca cu salariatii, in special cele privitoare la incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea acestora, poate provoca pierderi financiare daca nu sunt abordate in mod corespunzator.
Sunt Angajator

Servicii pentru Salariati

Pentru multi salariati, drepturile legale si cele care decurg din contractul de munca (individual sau colectiv) sunt ingradite sau limitate in mod netemeinic, uneori abuziv, de catre cei care sunt obligati sa le respecte si, implicit, sa le acorde integral. Daca sunteti implicat intr-un conflict sau litigiu de munca, apelarea la un speciaslit, cel putin, va reduce stresul dvs.
Sunt Salariat