Proiect de Hotarare privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara


Prin proiectul de hotarare, institutia agentului de munca temporara a fost revizuita complet in conformitate cu normele europene, respectiv Directiva 2008/104/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind munca prin agent de munca temporara;

Iata ce se modifica:
A Se clarifica domeniul in care isi desfasoara activitatea agentii de munca temporara. Mai precis, in aceasta categorie intra toate persoanele juridice, publice sau private, inclusiv ong-uri autorizate ca agenti de munca temporara, indiferent daca au sau nu scop lucrativ. Vechiul cadru legislativ limita posibilitatea de a se autoriza ca agent de munca temporar doar pentru societatile comerciale;
A se flexibilizeaza conditiile astfel: termenul in care agentul de munca temporara este obligat sa comunice Agentiei Teritoriale Judetene de Prestatii Sociale eventualele modificari privind datele unitatii, s-a modificat de la 5 zile la 30 de zile;
A se simplificasi procedura de autorizare a agentilor de munca temporara. Astfel, termenul pentru solutionarea cererii de autorizare de 30 de zile a fost prelungit cu 7 zile lucratoare, in situatia in care se solicita completarea documentatiei;
A Depunerea autorizatiei de functionare, la incetarea activitatii poate fi depusa la agentiile de prestatii sociale in termen de 15 zile calendaristice fata de 5 zile;
A Autorizatia de functionare va putea fi prelungita din 2 in 2 ani;
A prin simplificarea acestor proceduri si prin alinierea la standardele UE, se urmareste cresterea numarului angajarilor, reducerea numarul celor care muncesc la negru si, implicit, reducerea rata somajului;
A se urmareste protejarea salariatii temporari pentru ca acestia sa aiba, pe cat posibil, aceleasi drepturi cu ceilalti angajati;

Acum, in Romania, sunt 386 de agenti de munca temporara, dintre care 51 inregistrati anul acesta. Aparent numarul este mic, insa modificarile aduse vizeaza un numar important de angajati ``temporari``, vulnerabili prin vechile reglementari.



Servicii pentru Angajatori

Indiferent de marimea sau obiectul de activitate, uneori, companiile au nevoie si de ajutorul unor specialisti in dreptul muncii. Confruntarea cu probleme care decurg raporturile de munca cu salariatii, in special cele privitoare la incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea acestora, poate provoca pierderi financiare daca nu sunt abordate in mod corespunzator.
Sunt Angajator

Servicii pentru Salariati

Pentru multi salariati, drepturile legale si cele care decurg din contractul de munca (individual sau colectiv) sunt ingradite sau limitate in mod netemeinic, uneori abuziv, de catre cei care sunt obligati sa le respecte si, implicit, sa le acorde integral. Daca sunteti implicat intr-un conflict sau litigiu de munca, apelarea la un speciaslit, cel putin, va reduce stresul dvs.
Sunt Salariat