Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut



Control de la ITM… Ce trebuie sa faceti si sa stiti?


In cazul in care sunteti client R&M Audit Cotabilitate trebuie sa stiti un singur lucru: sunati-ne urgent, caci noi va reprezentam in caz de control.

Daca nu sunteti clientul nostru si, din diferite motive, nu puteti face acest pas chiar acum, atunci va rugam sa consultati materialul de mai jos.

1. Anterior actului de control:

In primul rand va reamintim ca impiedicarea, in orice mod, de catre un angajator - persoana fizica sau juridica - a inspectorilor de munca in a-si exercita controlul in limitele prevazute la art. 6 si 19 din Legea nr. 108/1999, republicata. constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 de lei la 9.000 de lei.In concluzie, incepeti prin a pune intr-un singur loc toate documentele care va pot fi solicitate si asigurati-va ca angajatul responsabil cu protectia muncii va fi la sediu:

autorizatia de functionare privind protectia muncii(actul constitutiv)
CUI
copie dupa actul dvs. de identitate;
copie dupa documentul din care rezulta ca aveti calitatea de administrator al societatii;
copie dupa contractul de munca al angajatului desemnat sau contract
copie dupa actele privind pregatirea profesionala a lucratorului desemnat cu SSM.
documente specific in functie de tipul si motivul controlului

2. In timpul actului de control:

In primul rand trebuie sa stiti scopul controlului- de rutina/ in urma unei sesizari / determinat de abateri grave la un sediu secundar al societatii etc

Prezentati documentele si lamuririle necesare.

3. Dupa control:

Organele de control vor emite cel mai probabil un plan de masuri, cu termene precise, pentru remedierea deficientelor constatate.

Puneti planul in practica si nu uitati ca aveti o data-limita pana la care sa comunicati in scris Inspectoratului Teritorial de Munca luarea masurilor respective.

Exista si posibilitatea sa fiti sanctionat pentru nerespectarea anumitor prevederi legale si va recomandam sa platiti intr-un termen de 48 de ore, intrucat veti achita doar jumatate din minimul amenzii! De exemplu, o amenda de 10.000 de lei se reduce la 1.500 de lei in termen de 48 ore (jumatate din minimul de 3.000 de lei). Puteti desigur sa si contestati amenda, in termen de 15 zile, la institutia indicata in procesul-verbal de constatare intocmit de catre organul de control. Daca veti castiga in instanta- foarte binea€¦ Daca pierdeti insa, veti achita 10.000 de lei, plus cheltuielile de judecata si onorariul avocatului...


Ultimele Stiri despre munca

| Guvernul a aprobat infiintarea postului de atasat pe probleme de munca si sociale in cadrul Ambasadei Romaniei in Statul Israel
| Concilierea/medierea prealabila a conflictelor de munca dintre angajator si salariati. Noile propuneri legislative pentru completarea Codului muncii
| Guvernul aloca in anul 2019 ajutoare de peste 500.000 de lei persoanelor aflate in situatii de necesitate sau deosebite
| Ministerul Muncii a modificat Metodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat,organizatiilor neguvernamentale privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
| MAI a publicat conditiile de stabilire a majorarii salariale pentru munca suplimentara prestata de personalul cu statut special, precum si activitatile deosebite cu caracter operativ sau neprevazut
| Guvernul a modificat Regulamentul-cadru pentru personalul din familia ocupationala de functii bugetare "Invatamant".
| Uniunea Europeana elaboreaza proiectul InvestEU - instrument financiar de sprijinire a investitiilor si a crearii de locuri de munca
| RIL: Decizia ICCJ nr. 9/2019 privind incadrarea in conditii speciale de munca a activitatii desfasurate in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran
| Ministerul Educatiei si Ministerul Muncii au aprobat Metodologia de elaborare, actualizare si gestionare a Registrului national al calificarilor profesionale din Romania
| Guvernul a aprobat criteriile de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera

Servicii pentru Angajatori

Indiferent de marimea sau obiectul de activitate, uneori, companiile au nevoie si de ajutorul unor specialisti in dreptul muncii. Confruntarea cu probleme care decurg raporturile de munca cu salariatii, in special cele privitoare la incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea acestora, poate provoca pierderi financiare daca nu sunt abordate in mod corespunzator.
Sunt Angajator

Servicii pentru Salariati

Pentru multi salariati, drepturile legale si cele care decurg din contractul de munca (individual sau colectiv) sunt ingradite sau limitate in mod netemeinic, uneori abuziv, de catre cei care sunt obligati sa le respecte si, implicit, sa le acorde integral. Daca sunteti implicat intr-un conflict sau litigiu de munca, apelarea la un speciaslit, cel putin, va reduce stresul dvs.
Sunt Salariat